zdravi i lijepi

Neka hrana bude vaš lijek, neka lijek ne bude vaša hrana - Hipokrat

07.08.2018.

Moja invalidnost i ja

Dobro jutro Blogeri :)
Pošto mnogi znaju moju priču ja je neću pričati. Zbog invalidnosti koja je nastala u saobračajnim nesrećama (povrede kičme i glave) sam penzionisan.
Nije to uradilafirma u kojoj sam radio. Oni su čak dali i sve od sebe da meni bude lakše raditi na mom radnom mjestu. Međutim, moje zdravstveno stanje u tomperiodu nije obećavalo, pa su doktori odlučili da me penzionišu.
I od tada pratim sa više zanimanja kako se ljudi sa invaliditetom bilo koje vrste snalaze u životu. NIje lako nikome trenutno u našoj državi (ne računam političare i njihove ljude), ali ljudi sa invaliditetom imaju još više problema.
Ja sam se posvetio sebi. U međuvremenu postao fitnes trener, pa i popularno  nazvani business coach. Morao sam jer su troškovi mog liječenja bili ogromni. I krediti koje smo moja supruga i ja uzeli da bi to liječenje finansirali. Učim svaki dan i trudim se biti što bolji svaki dan. I da budemo iskreni, uz pravu podršku i ohrabrenje (koje ja imam svaki dan) mnogi bez obzira na invalidnost mogu postići mnogo.
Uživajte u danu :)
03.08.2018.

Kancelarijske navike koje povećavaju našu težinu

Kada radimo kancelarijski posao imamo jako malo aktivnosti i jako lako dobijamo na kilaži.  Međutim, osim toga pravimo i još neke greške koje dodatno pogoršavaju stanje.

Prije svega previše volimo svoju stolicu. Kada dođemo na posao sjednemo u svoju stolicu i teško je napuštamo. Ipak, trebalo bi se malo razgibati s vremena na vrijeme sa par vježbica koje su prigodne za kancelariju.

Kalorije brojimo, ali ne gledamo sastav. Naravno da je bitno da znamo koliko nešto što jedemo ima kalorija, ali je sastav još bitniji. Jer nije baš sve u kalorijama.

Ne jedemo dovoljno. Bilo da je razlog tome što u toku dana ne jedemo zbog toga što smo prezaposleni, ili zbog stresa, ili zbog nečeg drugog, to nije način na koji ćemo izgubiti kilograme. To je način koji nas vodi u dobijanje kilograma. Prije svega, tako se naš metablizam usporava i prilagođava količini unesenih kalorija, ali osim toga u obroku koji pojedemo unesemo i višak kalorija. Ne razmišljamo o tome da naš organizam može preraditi samo određenu količinu kalorija u jednom obroku.

Najviše obroka u toku dana nam je iz restorana. Jesti napolju nije samo način za socijaliziranje sa klijentima i saradnicima, uz to je i jako pogodno. Međutim to je i način kako povećati obim svog struka. Nismo ni približno sigurni koliko je kalorija u hrani koju jedemo. Zbog toga predlažemo da 90% hrane pripremite u svojoj kuhinji i nosite sa sobom.

Emocije biraju hranu. Da, rad u kancelariji zna biti jako stresan i dovoditi nas do ludila. Tada nam hrana služi kao antistres program. To često vodi do dobijanja kilograma. Umjesto toga birajmo hranu koji potiče hormone sreće, a nedovodi do dobitka kilograma. Izaberimo špinat, leću, hranu bogatu sa omega 3 masnim kiselinama (morska riba, orašasti plodovi), integralna tijesta, nemasni protein sa vitaminima i mineralima, te kombinaciju crnog i zelenog čaja sa drugim travama.

Preskačete doručak. O tome smo već govorili, a kada ne jedemo dovoljno i ne uzimamo doručak to dodatno dovodi do dobijanja kilograma. Čak i slatki doručak nije rješenje. Rješenje je izbalansiran i lagan doručak.

Preskačete voće i povrće. Voće i povrće je bogato vitaminima, enzimima, mineralima i vlaknima, a sve te tvari su jako dobre za naš organizam. Međutim, kada je BiH u pitanju, svaki 4-ti stanovnik ih konzumira svaki dan. Polako ih počnite uvoditi u svoju svakodnavnu ishranu i lagano povećavajte do bar 7 porcija dnevno. Naš prijedlog je da to povećate do bar četiri (još bolje pet) porcija povrća (ne riže i krompira), i dvije porcije voća.

Zavaravate se "organskim" kolačićima. "Organski" kolačići i keksići obično i nemaju baš pretjerano bolji sastav od onih koji to nisu. Samo zato što na njemu piše organski ili wellness ne znači da nije potrebno pročitati dekeleraciju. Danas u priči sa jednom kolegicom smo saznali da je htjela kupiti eurokrem za dijabetičare, koji na 100 g ima 200 kcal više od Nutele! Ni ostatak sastava mu nije bio ništa bolji.

Ovo je samo par greškica koje mogu izazvati velike probleme sa težinom, izgledom i što je najvažnije, zdravljem.
<< 08/2018 >>
nedponutosricetpetsub
01020304
05060708091011
12131415161718
19202122232425
262728293031